Recenze: Arkham Horror The Card Game – The Path to Carcosa

arkham-horror-card-game-path-to-carcosa-14

Ta tajemná divadelní hra mi nedá spát. Už tři dny jsem nezamhouřil oka. Kdykoliv přijdu domů a sednu ke stolu s rodinou, zazvoní u nás konstábl a hlásí další zmizení. Mám strach, že kvůli spánkovému manku můžu přehlédnout nějaké důležité stopy. Proto jsem si k sobě pozval několik pomocníků, kteří mi se zkoumáním tajemství Krále ve žlutém pomohou.

Do světa s tímto příběhem přichází první velké deluxe rozšíření hry Arkham Horror: The Card Game, kterou jsme si hodně chválili v naší recenzi. A právě proto jsme se rozhodli, že vyzkoušíme, jaká je hra s nějakým rozšířením. Jejím autorem je Matthew Newman, jeden ze dvojice autorů původní krabice. Druhým byl Nate French. Rozšiřující krabice pro toto LCG vychází samozřejmě pod dohledem firmy Fantasy Flight Games.

Tato krabice je začátkem nového cyklu Mythos Pack, který se skládá z šesti malých blisterových krabiček. Nové příběhy je možné spojit s těmito boxy a vytvořit tak dlouhou kampaň, ale stejně tak dobře je možné je hrát samostatně. Ono se můžete rozhodnout až po dokončení této krabice, jestli budete dále pokračovat ve společném zážitku. Takže rychle zpět k malému boxu z tvrdého papíru. Na víku vidíme titulní Carcosu. Uvnitř najdou spoustu karet, konkrétně více než 150 kusů. Hráči dostanou šest nových vyšetřovatelů, ale především hromadu nových karet kampaně a svých hráčských karet.

arkham-horror-card-game-path-to-carcosa-05

Ale nejdříve společně zavzpomínáme, jak se vlastně Arkham Horror: The Card Game hraje. Hráči v rolích hrdinů spolupracují a v omezeném časovém období, které jim odpočítávají karty agend, se snaží sbírat stopy a postupovat vpřed. Každý takový příběh je rozdělen na několik aktů, ve kterých postupně vyšetřovatelé prochází, naráží zde na příšery a mohou s nimi bojovat. Při boji se losuje z předem dané misky žetonů. Místa jsou různě propojená a lze vždy pokračovat pouze do některých z nabídky. Ve hře je ale i řada dalších testů. Hráči manipulují se svým balíčkem, dobírají si karty a používají je. Na konci scénáře se pak rozuzlení odehraje podle některé z variant předtištěných v příručce.

Uvnitř jsou tím nejdůležitějším dva scénáře. A jsou skvělé! Přináší zajímavá překvapení a více rozhodnutí, které musí v průběhu svých zážitků provádět. Ve hře není tolik nepřátel a hráči se více musí vypořádávat s jinými problémy. Z příběhového hlediska se jedná o velmi temný příběh, který dokonale patří do světa Arkhamu.

arkham-horror-card-game-path-to-carcosa-11

Do hry vstupují nové skryté karty. To je mechanismus, který vás přinutí zamlčet některé skutečnosti před svými spoluhráči. Takovou tajnost si vezmou hráči do ruky a nemohou se jí tak snadno zbavit. Při tom celou dobu funguje hra stejně, jako by byla v jeho oblasti hrozby. Musí se tedy s jejími schopnostmi vypořádat sám. To přináší do kooperativní partie zajímavý prvek, který jsme ještě nikde jinde neviděli. A dodává hře trochu paranoidní atmosféru.

Na konci pravidel najdou hráči log kampaně. A na tomto listu je prostor pro čtverečky pochyb a obvinění. Ty lze získat v průběhu hry a ty mají potenciál změnit vývoj hry v následujících příbězích.

arkham-horror-card-game-path-to-carcosa-13

Hráči si samozřejmě opět mohou sami zvolit obtížnost svého dobrodružství. Ta je určena složením žetonů k losování. Partie je samozřejmě velmi intenzivní a docela dlouhá, takže si užijete spoustu horrorových momentů. Při hraní příběhů dosáhnete času 90 minut na jeden, takže z jedné krabičky je solidní porce zábavy.

V krabici je ale také šest nových vyšetřovatelů. A ti jsou opravdu zajímaví. Je tu Sefina Rousseau, která jako umělkyně (malířka) umí schovávat karty událostí mimo startovní limit ruky, a pak je kdykoliv využívat. Šamanka Akachi Onyele má o jedno použití navíc pro každý předmět s omezenými nabitími. I schopnosti ostatních postav jsou zajímavé a dělají z nich velmi dobré adepty pro změnu role pro tuto kampaň, i když má hráč oblíbenou postavu z minulých příběhů.

arkham-horror-card-game-path-to-carcosa-03

Arkham Horror: The Card Game je skvělou kooperativní karetní hrou, která vyžaduje neustále nové finanční investice. Pokud vám to ale nevadí, pak nemáte nejmenší důvod váhat při pořizování této krabice. Dva příběhy jsou skvělé a 62 karet je možné využít libovolným způsobem při stavění balíčku, který pak použijete v bitvě. The Path to Carcosa je dalším potvrzením toho, že Arkham Horror: The Card Game je skvělou kooperativní hrou!

AutorNate French, MJ Newman
IlustraceCristi Balanescu, Magali Villeneuve
VydavatelFantasy Flight Games, Asterion Press, Edge Entertainment, Galakta, Heidelberger Spieleverlag, Hobby World, Korea Boardgames
Počet hráčů1 - 2
KategorieExpansion for Base-game, Card Game, Fantasy, Horror, Novel-based
MechanismyCooperative Game, Hand Management, Variable Player Powers
RozšířeníArkham Horror: The Card Game – A Phantom of Truth: Mythos Pack, Arkham Horror: The Card Game – Black Stars Rise: Mythos Pack, Arkham Horror: The Card Game – Dim Carcosa: Mythos Pack, Arkham Horror: The Card Game – Echoes of the Past: Mythos Pack, Arkham Horror: The Card Game – Return to the Path to Carcosa, Arkham Horror: The Card Game – The Pallid Mask: Mythos Pack, Arkham Horror: The Card Game – The Unspeakable Oath: Mythos Pack, Arkham Horror: The Card Game, Arkham Horror: The Card Game (Revised Edition)
RodinaCollectible: Living Card Game (Fantasy Flight Games), Game: Arkham Horror – The Card Game, Game: Arkham Horror TCG – The Path to Carcosa, Mechanism: Campaign Games, Series: Arkham Horror Files (Fantasy Flight Games), Theme: Cthulhu Mythos
Alternativní názvyArkham Horror: Das Kartenspiel – Der Pfad nach Carcosa: Erweiterung, Arkham Horror: El Juego de Cartas – El Camino a Carcosa: Expansión, Arkham Horror: Il Gioco di Carte – La Strada per Carcosa: Espansione, Horreur à Arkham: Le Jeu de Cartes – La Route de Carcosa: Extension, Horror w Arkham: Gra Karciana – Szlak do Carcosy: Rozszerzenie, Ужас Аркхэма: Карточная игра – Путь в Каркозу, 詭鎮奇談卡牌版11:卡爾克薩之路, 아컴 호러: 카드 게임 – 카르코사로 가는 길: 딜럭스 확장

Rozšíření The Path to Carcosa pro karetní hru Arkham Horror: The Card Game dělá všechno dobře a ještě lépe. Nový příběh vypadá skvěle. Nebudeme váhat ani chvilku a pořídíme kompletní sadu šesti nových rozšiřujících krabiček, abychom věděli, jak to všechno dopadne a kdo je tajemný Cizinec. Novinek je dostatečné množství, abyste měli ze hry opět skvělý a čerstvý pocit. The Path to Carcosa je rozšířením, které je radost hrát.

+ vynikající novinky
+ skvělý příběh
+ atmosféra