Recenze: Gloomhaven Lví chřtán

Za temným obzorem leželo tajemné město Gloomhaven, ve kterém se skrývaly nespočetné nebezpečí, poklady a příběhy. Ale dnes se nepřesuneme do samotného Gloomhaven, ale na jeho okraji, do záhadného a nebezpečného lesa známého jako „Les Hlubin“. Toto je místo, kde začíná naše dobrodružství.

Naše skupina hrdinů, složená z odvážných Valrathů, Quatrylů, Humanů a Innoxů, se rozhodla vydat na nebezpečnou výpravu do Lesa Hlubin. Hlavním důvodem naší cesty byla zpráva o neznámé hrozbě, která se začala šířit z tohoto lesa a ohrožovala Gloomhaven i celý okolní svět. Naše postavy se spojily, každá s vlastními dovednostmi a motivacemi, a vstoupily do lesa, aniž bychom věděli, co nás čeká.

Gloomhaven: Lví chřtán je součástí rozsáhlého produktového řádu Gloomhaven a Frosthaven, který byl k dispozici na platformě backerkit. Hra je zasazena do fantasy světa, kde vaše postavy hrají roli skupiny žoldáků. Většina herního času se odehrává v boji proti nepřátelům a plnění úkolů v rámci kampaně. Autoři hry jsou věhlasní designéři a vývojáři deskových her, včetně Isaaca Childrese.

Gloomhaven: Lví chřtán je kampaňová hra s bohatými pravidly. Hra se odehrává na mapě rozdělené do různých hexagonálních polí, která reprezentují různé lokace. Každý hráč ovládá jednoho hrdinu a má svůj balíček karet akcí, který používá k pohybu a útokům. Hra má také unikátní systém změn pravidel v průběhu kampaně, kdy postavy získávají nové schopnosti a vylepšení.

Pravidla hry jsou složitá a komplexní, což je charakteristické pro celou sérii Gloomhaven. Každý hráč ovládá jednoho hrdinu a má svůj vlastní balíček karet akcí. Hra se odehrává na mapě rozdělené do šestiúhelníkových polí, která představují různé lokace ve hře. Každý tah hráč hraje dvě karty z ruky, které určují, jaké akce může provést. Každá karta má hodnotu iniciativy, která určuje pořadí tahů hráčů. Na konci kola se použité karty přesunou do odloženého balíčku, a hráči budou muset obnovit svou ruku, což může vést k trvalému ztrátě některých karet.

Hlavním cílem většiny misí je porazit všechny nepřátele a splnit úkol daný scénářem. Každý útok zahrnuje otočení karty z vlastního balíčku modifikátorů útoku, což přidává náhodu do každého útoku. Hra také obsahuje systém zlepšení postav, kdy hráči získávají zkušenosti, nové karty akcí a předměty, které mohou vylepšit své postavy. Existuje také unikátní mechanismus pro aktivaci nepřátel, který se podobá tahům hráčů, ale nepřátelé mají svůj vlastní balíček akcí.

Jedním z hlavních kladů Lvího chřtánu je jeho schopnost sloužit jako vstupní bod do světa Gloomhaven. Hra obsahuje skvělý návod a postupně vás seznamuje s komplexními pravidly. Balení je dobře zorganizované a snadno použitelné. Hra se vyhýbá složitému přípravnému procesu díky mapové knize a taštičkám na nepřátele.

Dalším plusem je, že Lví chřtán nabízí kampaň s více než dvaceti scénáři, což zajišťuje dlouhou herní dobu. Zároveň je však hra snazší na přístup pro nováčky, což je pozitivní. Mechanika karet a bojový systém jsou dobře navrženy a nabízejí mnoho možností pro strategii.

Na druhé straně může být Gloomhaven: Lví chřtán pro zkušenější hráče trochu jednodušší než původní Gloomhaven. Pokud jste již hráli původní hru, může se vám zdát, že tato verze je méně náročná a má méně rozšíření. Také by mohlo být trochu rušivé, že postavy a cíle kampaně nelze přenést do původní hry Gloomhaven.

Herní doba a doporučený počet hráčů: Herní doba závisí na rychlosti, s jakou hráči postupují skrz scénáře, ale jednotlivé mise obvykle trvají několik hodin. Doporučený počet hráčů je 1-4, ale lze ji také hrát jako sólovou hru.

Gloomhaven: Lví chřtán nabízí hráčům strategii a rozhodování, jak nejlépe využít své karty a schopnosti, aby porazili nepřátele a splnili cíle scénáře. Každý tah je plný rozhodnutí a taktických úvah, což dává hře vysoký stupeň obtížnosti a výzvy.

Celkově hodnotím Gloomhaven: Lví chřtán jako skvělou hru, která nabízí hlubokou strategii a bohatý herní zážitek. Příběh a atmosféra jsou temné a záhadné, což dodává hře jedinečnou atmosféru. Pravidla jsou komplexní, ale dobře navržená, a postupný návod vám pomůže se s nimi seznámit. Herní doba je dlouhá, což vám poskytne mnoho hodin zábavy. Doporučuji tuto hru všem fanouškům dungeon crawler her a milovníkům strategických her. Gloomhaven: Lví chřtán je dobrodružství, které stojí za to zažít a prozkoumat temné tajemství fantasy světa.

Recenze: Yogi – hadí test