Recenze hračky: HABA Dřevěná stavebnice 3D kostka

Dřevěné hračky mají své vlastní kouzlo, a když se spojí s kreativitou a vzděláváním, může to být recept na skvělou hračku pro děti. Hračka Dřevěná stavebnice 3D od renomované značky HABA je jasným příkladem toho, jak mohou jednoduché dřevěné bloky poskytnout nejen hodiny zábavy, ale také podporovat rozvoj důležitých dovedností u dětí ve věku od 2 let a výše. V naší zemi ji nabízí oficiální distributor značky HABA pro ČR a SR.

Jedním z prvních dojmů, které tato hračka nabízí, je její jedinečný koncept. Vychází z tradiční hry s dlaždicemi, známé jako Tangram, ale přináší do tohoto konceptu 3D rozměr. Hráči mají k dispozici 21 geometrických dřevěných dlaždic vyrobených z bukového dřeva. Tyto dlaždice mají různé tvary a barvy, a když jsou správně poskládány, vytvářejí kouzelný 3D cube o rozměrech 10 x 10 x 10 cm. Tato hračka je také doplněna 10 oboustranně tištěnými šablonovými kartami, které poskytují dětem návody na vytváření konkrétních vzorů. Toto kombinuje elementy strukturovaného hraní a kreativní svobody, což je ideální pro rozvoj různých dovedností u dětí.

Jedním z klíčových prvků této hračky je také její kvalita. HABA je známá svou dlouhou historií výroby kvalitních hraček, a toto není výjimkou. Dřevěné dlaždice jsou vyrobeny z bukového dřeva z udržitelných lesů, což nejenže zajistí, že jsou hračky šetrné k životnímu prostředí, ale také garantuje, že děti mají v rukou produkt bezpečný a vysoce kvalitní. Barvy použité na malování jsou vodou na bázi, a hračka je pokryta bezrozpouštědlovým lakem, což dále posiluje bezpečnostní standardy.

V praxi se ukazuje, že tato hračka není jen o skládání dřevěných bloků. Nabízí širokou škálu možností pro děti, jak si s ní hrát. Můžou následovat šablony a vytvářet předem dané vzory, což posiluje jejich schopnost vizuálního vnímání a rozvoj jemné motoriky. Zároveň ale mají také možnost používat svoji fantazii a vytvářet vlastní tvary a vzory, což podporuje kreativitu a myšlení „mimo krabici“.

Proč bychom měli tuto hračku považovat za prospěšnou pro děti? Začněme tím, že ji lze začlenit do procesu vzdělávání a rozvoje dovedností už od nejranějšího věku. Děti se učí přiřazovat barvy a tvary, což je základní krok v rozvoji jejich kognitivních schopností. Také trénují své prostorové myšlení, což je dovednost, která má široké uplatnění v matematice, vědě a každodenním životě.

Zajímavým prvkem je také skutečnost, že tato hračka je určena pro děti od 2 let. Mnoho hraček s vzdělávacím prvkem je často navrženo pro starší děti, ale HABA se rozhodla zaměřit na ty nejmladší. To je důležité, protože právě v tomto věku děti začínají aktivně vnímat své okolí a rozvíjet své dovednosti. Hračka 3D Arranging Game od HABA tak poskytuje rodičům možnost zapojit své děti do kreativního a vzdělávacího prostředí již od malých nožiček.

Dalším aspektem, který by neměl být opomenut, je materiál, ze kterého je tato hračka vyrobena. Použití bukového dřeva z udržitelných lesů je ekologicky odpovědným krokem, který ukazuje, že výrobce bere ohledy na životní prostředí. Děti mohou tak nejenom užívat kvalitní hračku, ale rovněž se učit odpovědnosti k přírodě a udržitelnosti.

V průběhu testování této hračky jsem si také všiml, že se jedná o skvělý způsob, jak zapojit děti do hravého učení. Barvy a tvary jsou přirozeným prvkem hry, a když jsou spojeny s tvořivostí a konstrukcí, dává to dětem smysluplný rámec pro zábavu. Vytváření 3D krychle z různých dřevěných bloků není jen jednoduchý úkol, ale je to také výzva, která rozvíjí koordinaci oka a ruky, a také trpělivost u dětí.

Další zajímavým prvkem jsou oboustranně tištěné šablonové karty. Tyto karty poskytují strukturovaný přístup k hře, nabízejí dětem vzory a návody, které mohou následovat. Tato struktura je užitečná pro děti, které si potřebují vybudovat jistotu a dovednosti krok za krokem. Zároveň ale mohou rodiče nebo učitelé podporovat kreativitu tím, že dětem dávají prostor pro vlastní nápady a tvořivost.

Při zkoumání této hračky jsem také zjistil, že je vhodná nejen pro individuální hraní, ale i pro skupinovou aktivitu. Děti si mohou navzájem ukazovat své vytvořené tvary a vzory, učit se spolupracovat a komunikovat. To jsou dovednosti, které mají dlouhodobý vliv na sociální rozvoj dětí.

Co se týče bezpečnosti, HABA opět potvrzuje svou závaznost k vysokým standardům. Dřevěné bloky jsou hladké a bez ostrých hran, což minimalizuje riziko úrazů. Barvy použité na malování jsou bezpečné a neobsahují toxické látky. Bezrozpouštědlový lak poskytuje ochranu a zároveň zachovává přírodní vzhled dřeva.

A teď k subjektivním dojmům. Osobně jsem nadšený z této hračky. Výzva skládat dřevěné bloky do 3D krychle byla nejen pro děti, ale i pro mě zábavná. Vidět, jak se tvary skládají dohromady, a následně zkoumat vytvořené vzory, mě bavilo. Tato hračka mě přesvědčila, že vzdělávání a zábava mohou jít ruku v ruce.

Celkově vzato, hračka 3D Arranging Game od HABA je skvělým příkladem toho, jak jednoduchá dřevěná hračka může nabídnout mnohem více než jen zábavu. Je to nástroj pro vzdělávání, rozvoj dovedností a podporu kreativity. V kombinaci s vysokou kvalitou materiálů a ekologickým přístupem výrobce, se stává tato hračka vynikající volbou pro rodiče, kteří hledají hračku, která je nejenom zábavná, ale také prospěšná pro rozvoj jejich dětí.

Facebook: @HabaCeskoSlovensko

Instagram: @haba_cesko_slovensko

YouTube: @PLAYATELIER