Recenze: Rick and Morty The Pickle Rick Game – vražedná okurka

rick-and-morty-pickle-rick-01

Může to vypadat jako šílený sen, ale je to pravda! Rick ze sebe udělal okurku! Zelené podlouhlé podivné stvoření s očima, ústy a nosem. A dokonce má i nohy a ruce. Proč by to dělal? Protože v utajení vnikl do dramaticky střežené budovy, kterou mají pod palcem Rusové a nechvalně známý Jaguár. Jenže Rick byl odhalen na záchodě a jediným způsobem, jak se může zachránit, je uniknout na střechu, kde na něj čeká helikoptéra.

Do světa velmi populárního kresleného seriálu Rick and Morty nás zve dvojice designérů Matt Hyra a Cory Jones, kteří společně vytvořili hru pod logem společnosti Cryptozoic. Na krabici najdete ale také logo společnosti Adult Swim. I přes ilustrovanou povahu byste se neměli nechat zmást, tohle rozhodně není seriál pro děti. O její vzhled se samozřejmě postarala společnost Cartoon Network, které patří práva na seriál. Distribuce pro Evropu pak probíhá pod taktovkou firmy Esdevium Games.

Tahle novinka vás ale zajisté zaujme ještě, než začnete vůbec uvažovat o samotném hraní. Vůbec se totiž neukrývá, ale přímo odhaluje ve velké průhledné černé krabici. Přes její obvod vidíte obrovskou plastovou zelenou okurku, která slouží jako box pro samotný obsah hry. Vedle stojí pouze dvě figurky – hlavní hrdina Rick Okurka a také jeho protivník, Jaguár. Uvnitř okurky se pak ukrývá balíček karet, ale především sada čtvercových destiček.

rick-and-morty-pickle-rick-09

Ty hráči na začátku partie použijí k přípravě herního plánu – cesty z koupelny až na střechu. Odhalené ale zůstanou pouze krajní destičky (včetně koupelny s hlavním hrdinou) a další dva dílky se strážnicemi. Všechny ostatní dílky jsou zamíchané a náhodně rozmístěné obrázkem dolů. Každý ze soupeřů, tedy jeden na každé straně herní plochy, si vezme desku svého hrdiny a označí žetonem na stupnici hodnotu deseti bodů života. Stráže začínají partii na svých pozicích a oba protivníci dostanou svoji sadu karet, zamíchají ji a vezmou si pět karet.

Každou partii začíná Rick Okurka, ale poté už se soupeři na tahu spravedlivě střídají.  Na začátku jednotlivého tahu hráč hodí čtveřicí kostek a prohlédne si, jaké z pěti možných ikon mu padly. Jejich pomocí si mohou nejen dobrat do ruky nové karty z balíčku nebo se pohybovat s figurkami po malém plánu. Každá z destiček se skládá z několika malých čtverečků.

Některé karty ale vyžadují k zahrání také utracení těchto symbolů z kostek, včetně klíče a mají tuto cenu uvedenou v levém horním rohu. Pak je tu ještě hvězdička, kterou lze využít jako žolíka místo ostatních obrázků a jako poslední zmíníme symbol pistole. Ty jsou totiž na kostce rovnou ve dvojici a hráč na ruské straně s její pomocí může střílet po okurkovém Rickovi. Výsledky hodu kostkou je možné přehodit, ale tato schopnost se zhoršuje s tím, kolik RIcka vidí stráží. To stráže mají přehození tolik, kolik je jich aktuálně ve hře.

rick-and-morty-pickle-rick-04

Pouze hlavní zelený hrdina může vstupovat na otočené destičky a prozkoumávat je. To se netýká jenom mapy, která je rozložená na stole od začátku, ale Rick se může vydat libovolným směrem ve snaze vyhnout se strážím. Nemůže ale procházet před zdi, může ale využít ventilace. S pomocí střelby nebo útočných karet si pak mohou obě řady způsobovat zranění, které je třeba zaznamenat na ukazateli životů. Některé zbraně mají dostřel, ale liší se i škoda, kterou umí napáchat.

Obě strany sledují svůj cíl, který je dostane až k vítězství. Rick musí jednoduše dosáhnout střechy a uniknout z hnízda nepřátel dřív, než ho nastrouhají do salátu. To ruští padouši se snaží sebrat okurce i její poslední bod života. Prohrát ale Rick může také, pokud mu dojdou karty v jeho dobíracím balíčku, nebo když už nezbývají žádné destičky v zásobě. V obou případech pak vítězí Jaguár a jeho rusové.

Rick and Morty The Pickle Rick Games těží pochopitelně z humoru svojí licence. Právě díky nezaměnitelné absurdní atmosféře, kterou dotváří zápletka tohoto boxu, si určitě užijete řadu partií. Samotný příběh je pochopitelně založen na epizodě seriálu, takže fanoušci určitě budou tvořit frontu na hraní.

rick-and-morty-pickle-rick-11

Hra je určená primárně pro dva protivníky. Víc účastníků by zde nemělo co dělat, jak ostatně napovídá také samotný popis na krabici. Možná víc vám ale nedá spát ta jednička u minimálního počtu. Tahle hra totiž obsahuje sólo pravidla, ve kterých se hráč v roli hlavního hrdiny snaží proklouznout strážím, které mají jasně daná pravidla – jeden pohyb směrem k Rickovi každé kolo.

Právě náhoda, na kterou může leckdo spílat, je ale důvodem, proč je tahle novinka skvěle znovuhratelná. Samozřejmě, můžete si stěžovat na hody kostkou, odhalování mapy či dobírání karet, ale s tím se musí prát i váš soupeř. Náhoda prostě zaručuje dostatečnou úroveň napětí a nejistoty, ačkoliv na úkor dávky spravedlnosti.

rick-and-morty-pickle-rick-14

Hra funguje dokonce jako sólová zábava. Díky náhodě je pochopitelně nejistá herní doba, která se ale zdárně udržuje ve velmi rozumných mezích mírně nad půl hodiny. To je na takhle bláznivou a náhodnou hru přesně ta ideální hranice.

Samotná krabička působí fantasticky. V boxu na polici obchodu. Ve chvíli, kdy v ní chcete pohodlně ukrývat všechny komponenty a pokusíte se ji uložit někam do police, pak objevíte i její temnou stránku. V první řadě má okurka tendenci se otevírat. Nepraktičnost je zcela pochopitelná cena za opravdu originální vzhled, navíc ostatní zpracování hry je výtečné, včetně figurek dvou hlavních hrdinů.

rick-and-morty-pickle-rick-20

Rick and Morty: The Pickle Rick Game je novinka ze světa bláznivého profesora, která nadchne všechny milovníky seriálu. Přináší totiž novou dávku bláznivého humoru na naše stoly, baví a funguje i jako hra. Jen nečekejte žádné plánování nebo taktiku, všechno je to hlavně o momentálním rozhodování na základě aktuálního stavu. Rick and Morty: The Pickle Rick je povedenou hrou z velmi populárního universa, kterou je nutné doporučit každému fanouškovi.

AutorMatt Hyra
VydavatelCryptozoic Entertainment, Don't Panic Games, Hobby World
Rok vydání2018
Počet hráčů1 - 2
KategorieMovies / TV / Radio theme
MechanismyDie Icon Resolution, Tile Placement
RodinaTV Shows: Rick and Morty
Alternativní názvyRick and Morty: Rick-ornichon, Рик и Морти: Огурчик Рик

Rick and Morty: The Pickle Rick Game není hra, která sedne každému. Pokud jste fanda seriálu, pak si ale můžete být jistí, že se budete bavit podobně, jako při sledování epizod. Navíc se dočkáte i pořádné porce chaosu, protože náhoda tu je na prvním místě. Hra je ale velmi blízko i méně zkušeným hráčům díky době potřebné k dohrání. Rick and Morty: The Pickle Rick Game je příjemnou nadílkou pro milovníky téhle kreslené série.

+ výborně zpracované téma
+ zábava pramenící z náhody
+ solidní sólová verze