První dojmy – hra Sorcerer dobývá svět

Vítejte v temném viktoriánském světě, kde oheň a kouř průmyslu zatemňují oblohu. Hranice mezi světy se pomalu hroutí. S prudkým nárůstem, industrializace se ztrácí víra ve vyšší moc, tu moc, jenž před staletími uvěznila v temné říši Limbo temné bohy, mýtická stvoření a podivné fantastické tvory.

V našem světě se skrývali čarodějové – potomci starobylých bohů, čekající až naberou zpět dávnou sílu. A nyní, když magická ochrana vyprchala, hranice se rozpadly a oba světy se hroutí do sebe, nastal jejich čas. Jsou zpět, povolali své armády a jejich moc je větší než kdykoliv předtím. A jejich bojiště je země. 

Sorcerer  je temná fanatasy karetní hra pro 2-4 hráče, kterou přináší firma White Wizard Games, která stojí za úspěšnými hrami Star Realm, Hero Realms (naše recenze) a Epic. Tvůrce hry je Peter Scholtz ze Slovenska. S Petrem jsem se potkal před dvěma lety na herní akce v Želivi, kde testoval prototyp. Následně se domluvil s WWG a hru dále ladili.  A teď přišel čas vypustit své dítě do světa, tedy na kickstarter.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jak se hra hraje?

Na začátku hry si každý z hráčů vytvoří svůj balíček karet. Nejprve si vyberete jeden ze 4 balíčků postav, který říká, kdo jste. Další část balíčku tvoří karty představující styl magie, který ovládáte, a vše doplňují karty spjaté s místem, odkud pocházíte. Takto jste vytvořili svůj grimoár, jenž skrývá vaše temná kouzla. V základní hře bude moci vytvořit pomocí kombinace karet vytvořit 64 různých kombinací jednotlivých balíčků karet. Díky tomu dostáváte velkou variabilitu a každá hra bude nový herní zážitek.
2017_Sorcerer_02    2017_Sorcerer_03

Ve hře se nacházejí tři bojiště (různé části viktoriánského Londýny), na kterých mezi sebou čarodějové soupeří. Hráč, jemuž se podaří získat dvě ze tří bojišť, vyhrává hru.

Každé herní kolo se skládá ze dvou fází – přípravnou fází a vlastní boj. V první přípravné fázi hráči hrají karty z ruky na jednotlivé bojiště, načerpávají novou energii, meditují, aby vyvolali další kouzla (získali do ruky další karty), popřípadě mohou použít akce karet nebo své postavy. V této fázi se hráči střídají po jedné akci. V okamžiku kdy oba pasují nebo jim dojde energie, začíná souboj.

2017_Sorcerer_02    2017_Sorcerer_03

Souboj se odehrává postupně na každém z bojišť, kde jsou, jednotky některého z hráčů. Hráči se střídají v jednotlivých útocích, souboje jsou řešeny hodem kostkou. Pokud vám padne kritický zásah, rozhoduje, co bude zasaženo, při běžném zásahu si vybírá obránce. Útočit můžete nejen na libovolnou jednotku soupeře, ale i na bojiště. Každé bojiště na obou stranách karty stupnici životů, a pokud na vaší straně klesne ukazatel na 0 tak jste souboj o toto území prohráli.

2017_Sorcerer_01

První dojmy

Na první pohled vás uchvátí grafické ztvárnění celé hry. Ilustrace na kartách jsou nádherné a temná atmosféra z nich přímo odkapává.  Z herní hlediska jde o zajímavou mechaniku, kdy musíte hospodařit s kartami, s energií a současně se snažíte vyčerpat a ničit soupeře.  Díky možnosti velké variability ve složení balíčků svých temných čarodějů musíte aktuální strategii přizpůsobovat nejen svému balíčku, která jste si vybrali, ale i tomu, co si vybral váš soused.

2017_sorcerer_07

Za náš web přeji Peterovi úspěšný start a věřím, že kampaň bude úspěšná a tahle zajímavá hra si své místo na  deskoherních stolech zaslouží.

Kampaň na Kistarteru začala 7. 11. 2017 a pokud chcete získat další informace, a nebo hru podpořit, tak prosím tady je odkaz.

Prozkoumávejte dál
Review: Yunnan – horses, tea and a long road