Recenze: Filó – provázkové kreslení pro všechny

filo-19

Když se dá správně nitka k nitce, je to mocná zbraň. Pokud to opravdu umíte, můžete vytvořit všechno, co vás napadne. Stačí jen trocha představivosti a spousta času a najednou už to není jen obyčejná látka. Může být, čímkoliv si budete přát.

A takovouhle šanci mají i všichni, kdo si pořídí hračku Filó, kterou vydala společnost Quercetti z Itálie. Jedná se o řadu populárních hraček a tato má svoje unikátní číslo 0570. V českém popisu se mluví o výtvarné soupravě, jak hlásá štítek, který sem umístila společnost Pygmalino, která má na starosti distribuci této krabice v České republice.

Krabice rozhodně nešetří nic na velikosti. Dostaneme tak rozměrné balení s odklápěcím víkem, které ale současně umí sloužit i jako kufřík. To ale nejspíš nevyužijete, protože uvnitř je další přenosné balení i s rukovítkem. Jedná se o červený box, s nímž se uvnitř nachází jedna herní deska se spoustou otvorů (ta současně slouží jako víko kufříku). Pak je tu osm oboustranných obrázkových karet vzorů, které malým tvůrcům poradí do začátku, jak lze obrázky vytvářet. Nechybí pak ani jedno album s dalšími vzory, hromádka barevných provázků (tkaniček) a pak čtyři dutá pera.

filo-09

Před prvním hraním je třeba provléct jeden provázek každým dutým perem tak, aby z jeho špičky vykukoval jen kousek. Děti si vezmou do ruky děrovanou desku a vyberou si jeden z vzorů nebo si vymyslí vlastní. Od té chvíle už stačí jen vždy strčit tužku do otvoru. Každá díra v sobě má tři křidýlka, mezi nimiž se provázek zachytí a zůstane tam, i když hráč tužku vytáhne.

Pěkně otvor za otvorem hráči propojují a vytváří tak barevnou linku skoro, jako by kreslili. Puntíků je na desce dostatek, takže je možné vytvářet nejrůznější tvary a obrázky. Všechno to opravdu záleží jen na představivosti malých vyšívačů.

Herní deska je měkká a gumová, což znamená, že se o ni nemohou děti zranit! Kufřík samotný už je z tvrdého plastu, ale to je potřeba. Vejde se do něj však všechno potřebné včetně již zmiňovaných šablon. Ty si hráč nemůže položit na plán, ale pouze vedle, takže i při obkreslování je třeba používat všechny smysly. Mezi obrázky najdeme typicky holčičí motivy jako jednorožec nebo měsíc, ale nechybí ani lokomotiva nebo helikoptéra. Z toho také je jasné, že nejspíš i chlapci neodolají příležitosti na nějaké to provázkové kreslení.

filo-12

A zatímco vzory na velkých kartách jsou jednodušší, v příručce najdou zájemci i složitější obrázky, které už není jednoduché vytvořit. Dává to ale všem kreativcům současně také ochutnat, co všechno je možné s tímto nástrojem vytvořit. A upřímně řečeno, děti nejsou těmi jedinými, kdo si budou s provázky a barvičkami hrát. Často jim tuhle kreativní hračku zabaví také rodiče, kteří také ocení její možnosti a pobaví se s ní vlastně stejně, jako jejich potomci.

Hračka trénuje parádním způsobem motorické schopnosti dětí. Prstíky musí být opravdu šikovné, aby umístily pokaždé tkaničky přesně tam, kam patří. Ale nakonec základem úspěchu při kreslení provázky je samozřejmě představivost. Bez ní není možné vytvořit nic složitějšího a opravdu svého.

filo-16

Filó je naprosto jedinečnou hračkou pro všechny malá děvčata. Jenže stejně tak je také zábavou pro malé prcky, kteří si jinak hrají s autíčky a na vojáky. Tahle hračka prostě překračuje jakékoliv meze a to i věkové. Filó je vzpomínkou pro ty ukryté děti v nás, ale současně i zábavou pro opravdové děti.

Filó je kreativní hračkou, která jde proti proudu všech tabletů. Také tu dostaneme tužky, ale ty jsou duté a před použitím je musíme nejdříve naplnit tkaničkami. S nimi pak děti vytváří své stopy a linie, když zachytávají provázky v otvorech. Jednoduchý mechanismus je opravdu funkční a děti se mohou plně soustředit na tvorbu samotnou. Díky tomu bez kuliček potrénují svoji opravdovou představivost a Filó je ohromnou zábavou pro všechny, kdo si rádi hrají a jen tak tvoří.

+ ohromně kreativní hračka
+ parádní zpracování
+ kufřík