Recenze: Medoví medvídci – nejen medvídek Pú

medovi-medvidci-06

Medvídek Pú? Kdo to je? Slyším o něm poprvé. Prý je to nějaký slavný medvěd a nejvýznamnější zákazník, prozradil mi můj výrobce medu, který se čas od času podívá do města. Jenže tady v zapadeném lese se na slávu nehraje. Včely jsou tu pracovité a všichni žijeme spokojeně bez potřeby vynikat. Žádné celebrity tu nepotřebujeme! Jsme přece medoví medvídci!

Tak nějak by asi vypadalo vyprávění v podobě jednoho z hrdinů deskové hry Medoví medvídci. Vznikla pod taktovkou společnosti Piatnik a především finské Nelostuote Oy, u nás známí jako Tactic Games (autoři her Párty Alias nebo iKNOW). Ale autora se z krabice nedozvíme.

Obsah krabice je ve znamení stromů a medvídků, přesně jako zelené víko. Na hráče čeká hromada kartonových komponent, které by dohromady měly po propojení dát velký 55 centimetrů vysoký strom (z devíti dílů). Je tu kmen, na něj provázaná patra a také větve kolem. Méďové lezou nahoru kmenem stromu až úplně na špičku.

medovi-medvidci-01

Do balení patří také jedna dřevěná kostka s klasickými puntíky, sedm medových kuliček, ale především čtyři figurky titulních medvídků. Ty jsou z pevného plastu, stejně jako poměrně velké kuličky medu. Sestavu pak zakončuje čtyřstránková brožura pravidel.

Prvním úkolem pro děti (nebo spíš jejich rodiče) bude sestavit samotný strom. Do placatého těla stromu zasadí hranatý kmen a poté, co jednotlivá patra najdou své místo, musí hráči naházet do kmene všechny medové kuličky. Ty zůstanou viset nahoře v zásobníku, který končí na horním patře. Právě pro tyto medové kuličky budou méďové šplhat vzhůru. Na hráčích pak už je, aby si rozebrali každý právě jednu figurku, a šplhání na strom začíná. Svoji pouť začnou medvídci na modrém puntíku spodního patra.

K tahu každý hráč bude potřebovat kostku, kterou si navzájem podávají. Počet puntíků po hodu kostky určí množství sil medvídka. Ten tak může postoupit kupředu. Na každém patře jsou ale pouze tři místa, a jakmile dosáhne druhé strany patra, může vyšplhat po kmeni o kousek nahoru. Medvídci se mohou přeskakovat, ale pouze ve chvíli, kdy nejsou před otvorem v kmeni. Škodolibí tvorové se v tomto případě postrčí a sražený medvěd musí začínat znovu.

medovi-medvidci-07

Pokud některý z medvědů dosáhne horního patra, může skočit na první kuličku medu, a tak ji postrčit s sebou dolů. Tam si ji může vzít hráč a položit jej do své zásoby. Partie pak pokračuje tak dlouho, dokud je nahoře ještě zásoba kuliček. Po shození sedmé v pořadí je na čase, aby hráči spočítali svoje úlovky, a ten s nejvyšším množstvím se stává vítězem.

Medoví medvídci jsou krásnou dětskou hrou, které jednoznačně vládne velký trojrozměrný herní plán. Ten je chytře využit jako zásobárna kuliček medu i jako skluzavka, kterou se medvídci dolů svezou.

medovi-medvidci-11

Nebo jsou postrčeni. Tady si mohou hráči škodit, ale potřebují k tomu přízeň kostky. Ostatně celý výsledek hry je závislý pouze a jen na puntíkách na kostce, podle kterých se pohybují medvídci vpřed. A protože hráč nemá na výběr, může si pouze užívat a doufat, že hodí kostkou správné číslo.

Hra osloví nejvíce dětské publikum. Důvodem je roztomilé zpracování, přístupnost celého mechanismu a také rychlost celé partie. Cesta vzhůru po kmeni je krátká a rychlá, takže se neustále něco děje, hráči si pořád vozí dolů nové a nové kuličky medu a legrace pokračuje. Děti mohou hrát už od chvíle, kdy zvládnou napočítat do tří, což je maximální počet puntíků na kostce.

medovi-medvidci-03

Medoví medvídci jsou nenáročná hra pro nejmenší. Právě jako taková i funguje a děti si ji opravdu oblíbí. Je dostatečně jednoduchá, aby ji zvládli i ti nejmenší, ale kostkou poskytuje stále dostatek variability. Medoví medvídci jsou tak moc pěknou hrou pro malé děti.

Medoví medvídci jsou pohádkou pro děti. Vypráví o medvídcích, kteří lezou na strom, aby získali úplně nahoře ukrytý med. Nestačí být nejrychlejší jednou, ale hned několikrát a nasbírat více kuliček než ostatní. Hráči se budou strkat dolů ze stromu, který je půl metru vysoký a má krásné zpracování. Hra je dostatečně jednoduchá, aby ji zvládli i čtyřletí hráči, protože je třeba počítat pouze do tří. O více políček se méďa posunout v jednom tahu nemůže. Medoví medvídci jsou pěknou dětskou hrou.

+ pěkné prostorové zpracování
+ vhodné i pro malé děti (počítání do tří)
+ vyhazování