Recenze: Peppa Party Time – narozeninová oslava dva v jednom

peppa-party-time-17

Co tady ještě děláte? Prasátko Peppa slaví narozeniny a vy tam ještě nejste? Taka honem honem, pěkně na sebe hoďte nějaké slavnostní oblečení a už ať jste na cestě. Že pro něj nemáte žádný dárek? To nevadí, tím nejlepším dárkem jsou dobří kamarádi.

To je hlavním poselstvím, které bychom chtěli sdělit nejen my, ale také desková hra Peppa Party Time, kterou vydává v češtině společnost Trefl. Jedná se o novinku pro ty úplně nejmenší. A to vše v novince pro rok 2015, která následuje licenci pohádky vyprávějící příběhy růžového prasátka.

Peppu prasátko asi znají všechny děti, stejně jako ostatní postavy, které na víku krabice pyšně představují svůj domeček. Krabice velikostí opravdu vypadá, jako by tam celá rodina mohla bydlet, protože je vysoká a celkově poměrně velká. V jejích útrobách najdeme dvě základní součástky, které jsou obě oboustranné. V první řadě to je herní plán, který z jedné strany ukazuje obývací pokoj a podruhé halu. Vždy se ale v prostoru odehrává party a jejím středem se vine stezka pro hráče.

peppa-party-time-05

Samotná políčka mají různou barvu, aby umožnily pohyb. K tomu bude sloužit herní tabulka s terčíkem. Lze použít libovolnou stranu, liší se pouze vzhledem, ale samotné výseče jsou stejné a je jich šest (stejně jako barev). Na hráče uvnitř čekají také papírové figurky se stojánky a čtyři puzzle desky složené ze tří částí. A také fialová koruna z tvrdého papíru a dvacítka karet postav..

Na začátku partie hráči postaví každý svoji vybranou figurku na start a vedle položí jednotlivé puzzle. Začínající hráč pak roztočí plastovou ručičku na losovacím zařízení a po jejím dotočení získá jednu konkrétní barvu. Na nejbližší políčko této barvy se nyní musí se svojí figurkou hráč posunout kupředu. Pokud na něm najde ještě nějaký obrázek, musí se podle něj zařídit.

Tyto tři symboly představují různé úkoly, které musí hráč splnit. Za splnění každého dostane jednu výseč puzzle dílku a tím se přiblíží vítězství. Hráč tak bude muset kvůli koruně uhodnout postavu, která se nachází na skryté kartě. Má na to ale pouze pět otázek, na které lze odpovídat jen ano či ne. Na políčku s píšťalkou budou děti cvičit a na obrázku prasátka musí identitu hrdiny na kartě hráč předat ostatním pouze s pomocí gest.

peppa-party-time-01

Ten z účastníků, který nasbírá všechny tři dílky, se může vrhnout na cestu kupředu směrem do cíle. Pokud někdo z hráčů dorazí na políčko dřív, než se mu podaří splnit všechny tři úkoly, pak musí v následujících kolech zkoušet svoje štěstí právě zde. Ten, kdo stojí v cíli a má kompletní sadu tří dílků, se stává vítězem partie.

Peppa Party Time chytře slučuje hned několik her do jedné. Hráči k tomu ale potřebují pouze jednu sadu karet, kterých je dvacet. Ty znázorňují jednotlivé postavy seriálu a děti je tedy budou všechny do jedné znát. Nevýhodou to ale může být pro každého, kdo seriál nesleduje, například pro dospělého, který si chce zahrát. Hádání (ať už pomocí pantomimy nebo otázek) je mnohem těžší.

Hra je primárně určená pro ty nejmenší. Na krabici najdeme číslovku značící, že všechna ta zábava platí už od tří let. No a děti si ji opravdu mohou zahrát, ale je třeba odložit veškeré složité úkoly na později. Právě proto tu najdeme druhou stranu herního plánu, která má také speciální políčka. Ta ale figurku posouvají kupředu nebo dozadu, ale nezadávají hráči žádné úkoly. Pohyb podle barvy na následující nejbližší políčko zůstává stejný.

peppa-party-time-14

Děti na hře ocení samozřejmě známé téma a všechny ty oblíbené postavy. Ve třech letech si malí sledovači televize vlastně ani nemohou moc vybírat, protože pořadů pro ně je omezený počet. A prasátko Peppa se řadí určitě mezi ty populární.

Hry jsou pochopitelně náhodné. Ale protože ta složitější v sobě zahrnuje dovednostní úkoly, vlastně hráče partie dokonce i prověří. A to je mnohem víc, než byste od takovéto zábavy podle licence čekali. Samozřejmě se jedná o přehnaný mix, který vypadá trochu jako by pejsek a kočička pekli dort, ale ve výsledku pro mrňousy plní to svoje základní poslání.

Peppa Party Time je dětskou hrou a nic víc. Jde ve šlépějích jiných her a přebírá prověřené prvky pantomimy nebo hádání ano / ne. Všechno dohromady to tvoří zábavný mix pro nejmenší, který male kdokoliv starší zdárně pohrdne. Pokud ale máte doma malého fanouška růžového prasátka, pak mu / jí hrou určitě uděláte radost.

Peppa Party Time je dětská hra, ve které zdánlivě všichni pouze spěchají do cíle a poskakují z jednoho barevného políčka na to nejbližší další. Ale kromě toho se musí hráči zúčastnit také různých aktivit, které jim přinesou části puzzle. A pouze když jej mají složené, mohou se vydat do cíle. Vše je náhodné a nepříliš originální, ale pro tříleté děti nakonec vhodné. Peppa Party Time funguje jako zábava, bez hlubšího významu pro učení.

+ pro děti známé téma
+ hned několik různých činností v jedné krabici
+ dvě varianty podle věku