Recenze: Červíci Sqworm – chuť na sladká jablíčka

cervici-sqworm-01

Z trávy se ozývá tiché chroupání. Představivost začíná pracovat. Stačí jen pomyslet na všechny ty nebezpečná stvoření, která by se mohla mezi stébly trávy ukrývat. Samí hadi, mravenci a pavouci, jeden nebezpečnější než druhý. Ale při bližším pohledu na tváři zavládne úsměv. Žádná hrozivá obluda, ale pouze skupinka hladových červíků.

S nimi si budou moci zachroupat i všechny malé děti v deskové hře Červíci Sqworm. Ta vyšla v roce 2012 a to v produkci společnosti AllToys, která ji dováží do České i Slovenské republiky. V jednoduché barevné krabici s několika červíky na obalu najdeme jeden velký plastový strom s hromadou otvorů uspořádaných do kruhu koruny. V pytlíku vedle leží namačkaná skupinka hladových červíků.

A není se co divit. Po tak dlouhé cestě by spapali cokoliv. Naštěstí v krabičce je pro ně připravena jejich nejoblíbenější lahůdka – červená jablíčka. Ty hráči na začátku partie vloží stopkou do všech devatenácti otvorů na hrací ploše. Tím vytvoří korunu stromu, kterou teď musí červíci rychle prolézt. Každý z nich má podle svojí barvy nakreslenou jednu startovní pozici.

cervici-sqworm-08

Samotné děti se ale nestanou červíky. Budou pomáhat všem a snažit se o co nejplnější košík jablíček, tedy spíš ohryzků. Ve svém tahu hráč hodí dvojicí kostek – barevnou a číselnou. Barva mu řekne, kterým z trojice červíků může posunout (oranžový, modrý nebo žlutý). Úkolem je vždy omotat tělíčkem o délce pěti puntíků docela jedno jablíčko, a tak jej získat jen pro sebe. Takové spapané jablíčko hráč vezme ze stromu a položí před sebe.

Poté pokračuje stejným způsobem druhý hráč a i on musí dodržet počet puntíků hozených na druhé kostce. Pouze o tolik kroků libovolným směrem se může housenka posunout. Možný je ale vždy pouze pohyb kupředu. A tak partie pokračuje, dokud nejsou všechna jablíčka pryč ze stromu a v košících hráčů. Teď je stačí spočítat a určit tak nejúspěšnějšího sběrače – vítěze.

cervici-sqworm-11

Červíci Sqworm jsou nenáročnou dětskou zábavou. Její zpracování a náplň odpovídá věku, pro který je určena. Na krabici najdeme nápis předškoláci společně s číslicí tři. Ta je asi přehnaná, ale děti kolem pátého roku už mohou s červíky lov jablíček vyzkoušet.

Všechno se řídí podle hodu kostkou. Na hráči ale zůstává ta hlavní volba – cesta, kterou se červík bude plazit kupředu. A pouze tak si může obtočením jablíčka naplnit košík. To nejen hezky vypadá, ale také víceméně odpovídá skutečnosti.

S červíky se pohybuje jednoduše. Právě proto jim narostla tak velká tykadla, za které je mohou hráči snadno posunovat kupředu. Celkově si tedy zpracování zaslouží pochvalu, protože figurky drží na svém místě a mezi plastovými jablíčky se proplétají s elegancí. Navíc je hodně barevná, což ji dělá pr oděti ještě více atraktivní. Nezáleží pak, jestli se budou partie účastnit dva, tři nebo čtyři soupeři. Stejně tak i samotná hra bude trvat rozumných patnáct minut, během nichž není problém jablíčka vysbírat.

cervici-sqworm-19

Červíci Sqworm učí děti základům počítání, rozeznávání barev, ale především rozhodování. Červík se musí vždy někudy vydat a je na hráči, aby takovou trasu vybral. Díky tomu jsou Červíci Sqworm další z možných voleb pro ty nejmenší hráče.

Červíci Sqworm jsou dětskou hrou, která se hraje na stromě. Ten naštěstí ale vyrostl uvnitř krabice, z níž jej vyložíme na stůl. Mezi rozloženými jablíčky se budou pohybovat červíci, kterým hráči dávají pokyny pomocí kostek. Mohou využívat všechny k zisku jablíček. Stačí, aby některé z nich obtočili hladovým červím tělem a je jejich. Hra je dostatečně jednoduchá, ale současně zajímavá pro malé hráče. Červíci Sqworm budou lákavou zábavou pro ty nejmenší především zásluhou svého zajímavého zpracování.

+ téma a zpracování
+ pohyb červíků po plánu
+ hráči volí cestu