Recenze: Fog of Love – Trouble with the In-Laws

fog-of-love-in-laws-01

Je to jako ve snu. Od prvního dne, kdy jsme se potkali na okraji závodní dráhy. Postupně jsme se přes návštěvy kina a hraní kulečníku o sobě dozvěděli spoustu věcí a zjistili, že toho máme hodně společného. Měsíc za měsícem, všechno klapalo první rok skvěle a už jsme přemýšleli o tom, že se k sobě nastěhujeme a založíme rodinu. Jenže na scénu najednou vstoupili naši rodiče..

Dramatická kooperativní hra Fog of Love o vztazích, se všemi jejich komplikovanými detaily a nepředpovídatelnými zvraty si nás získala. A jediné, co brání její častější návštěvě na našem stole i po tak dlouhé době, je znovuhratelnost. Naštěstí designér Jacob Jaskov přichází na začátku roku 2019 s rozšiřujícím boxem, který má název Trouble with the In-Laws.

Krabice je elegantně bílá se siluetami, ale svými rozměry velmi zdárně klame. Ve velkém boxu totiž najdete ve skutečnosti pouze dva nové stojánky, dva žetony a balíček karet. Nic víc, dokonce ani pravidla. Naštěstí je to ale stejně jako s ostatními scénáři, které byly součástí základní krabice. Jednoduše se na první a druhé kartě dozvíte nejen seznam komponent, ale i změny v pravidlech.

fog-of-love-in-laws-06

Ale jak už to tak děláme u rozšíření, nejdříve si krátce shrneme, jak se Fog of Love hraje. Hráči totiž spolupracují a snaží se přestát všechny nástrahy, které před ně hra postaví a vydržet spolu i po jejím skončení. Všechno má svoje pevně daná pravidla, protože oba účastníci partie sledují svoje vlastní cíle. Postupně dostávají od hry úkoly, na které tajně odpovídají podle svého přesvědčení a podle toho získávají body do sekce některých vlastností. Hráči pak postupně upravují svoje karty cílů, některé odhazují až do momentu rozhodnutí a především navyšují počítadlo spokojenosti svojí postavy. Výsledkem může být rozchod, ale i pokračování vztahu.

A nové téma znamená, že na hráče čeká také kompletní nová sada se čtyřmi kapitolami, finále a nechybí ani zcela nové karty osudu. Do začátku totiž každý z účastníků dostane hned trojici (vybere z pěti) nových vlastností a umístí je do svého nového šedého stojánku. Ty musí mít hráč na mysli, pokud chce na konci partie uspět. Stejně jako v klasické hře, i tady musí tyto prvky zkoušet splnit a za to být odměněn.

fog-of-love-in-laws-11

Nová úroveň vlastností je prvek, který hru dělá krutě těžkou. Už v základu není vůbec jednoduché Fog of Love s partnerem vyhrát a nyní to je ještě o poznání náročnější. Hráči mají zase o jeden prvek víc, který musí sledovat.

A to jsme ještě neskončili. Zcela novým mechanismem je ale ukazatel vlivu rodičů na vztah. Ten si hráči evidují na stejné kruhové stupnici s postavou, jako svoje klasické body. Tato stupnice je ovlivňovaná kartami a opět může na konci partie rozhodnout o osudu celého vztahu a poslat jinak zcela spokojený pár do dveří s nápisem rozchod.

Úkoly v rámci klasických scén jsou opět zajímavé a zábavné. Jsou tu večeře u rodičů, sociální sítě i flirtování s tchánem. To všechno je opravdu velmi hodnotným obohacením zážitku, který je tak opět skvělý! Úkoly hráčů jsou tentokrát rozpolcené. Mohou udržet šťastnými buď svého partnera, nebo své rodiče. Příběh je nastavený tak, že obojí je prostě nemožné dosáhnout.

fog-of-love-in-laws-09

Nový scénář jako takový je perfektní! Jeho obtížnost je právě to, co vás nutí se k němu vracet alespoň, dokud neuspějete. Někdy nad otázkami prostě není jednoduché najít shodu a posunout se někam vpřed na stupnici srdíčka.

Hra samozřejmě zůstává pro dva. Víc byste v partii ani hráčů nechtěli. Doba potřebná k dohrání narostla, protože je zde více kapitol k odehrání. Ono je to potřeba právě proto, že máte před sebou daleko více malých karet vlastností. Počítejte tedy spíš s herní dobou dvě hodiny.

Zážitek z partie samozřejmě stále zůstává velmi odvislý od toho, jak jsou hráči sdílní a jak dobře se vžijí do své role. Teprve pak opravdu všechno začne fungovat na sto procent.

fog-of-love-in-laws-12

Je dobře, že ne všechny karty jsou vázané na použití s tímto konkrétním příběhem. V krabici jich je celkem třicet, ale část z nich je použitelná k rozšíření nabídky i pro základní hru. A to je dobře, protože tam je každá špetka nové variability vítaná. Pokud stejně jako my hrajete čas od času Fog of Love, pak všechny úkoly už znáte. A jestliže je hrajete i se stejným partnerem, pak je to tak trochu problém.

Z hlediska zpracování není co vytýkat. Už obsah základního boxu se nám moc líbil a kromě karet tu nic moc není, takže vlastně nebylo co zkazit. A přesto je tu příliš velká krabice. Naštěstí její obsah se s naprostým přehledem vejde do původní sady, takže si s tou novou nemusíte dělat těžkou hlavu.

fog-of-love-in-laws-05

Pokud máte rádi Fog of Love, pak není na světě jediný důvod, proč byste si neměli pořídit Trouble with the In-Laws. Je to skvělé rozšíření vynikající hry, které následuje prověřenou formuli základu, dodává jí špetku více peprnosti. Trouble with the In-Laws je skvělé rozšíření pro všechny zkušené vztahové veterány.

AutorJacob Jaskov
IlustraceCecilie Fossheim, Mike Højgaard
VydavatelHush Hush Projects
Rok vydání2018
Počet hráčů2 - 2
Minimální věk17 and up
KategorieBluffing, Card Game, Deduction, Expansion for Base-game
MechanismyCooperative Game, Hand Management, Role Playing, Simulation, Simultaneous Action Selection, Storytelling
RozšířeníFog of Love
RodinaGame: Fog of Love, Players: Two-Player Only Games, Theme: Love / Romance

Fog of Love je skvělá hra už tak, jak přišla na trh a s rozšířením Trouble with the In-Laws se stává ještě lepší. Přináší spoustu nových úkolů, ale především znatelné navýšení obtížnosti. Hráči totiž musí nově sledovat nové vlastnosti a snažit se je splnit. Do hry zasahuje výrazně vztah s rodiči a otázky na něj. Nechybí drama ani prostor pro roleplaying. S tím vším přichází také delší herní doba, kterou ale v zápalu boje o záchranu svého vztahu nebudete ani vnímat. Trouble with the In-Laws nutně potřebujete, pokud se čas od času o víkendu oddáváte partnerskému hraní Fog of Love.

+ jasné novinky z hlediska pravidel
+ vyšší obtížnost
+ stále skvělá zábava