Recenze: King of Tokyo – King Kong Monster Pack – opičí ničitel

king-of-tokyo-king-kong-08

Král ke králi. Jakmile King Kong uslyšel, že v Japonsku se odehrává bitva o největší a nejdestruktivnější monstrum, vyrazil na dlouhou cestu z džungle. Trvalo mu to dlouho, protože si mezi plaváním musel dávat pauzy odpočinku. Při tom mu ale narostly ještě větší svaly, než měl při obyčejném houpání na stromech. Plavání je prostě skvělý fitness. Boj o Tokyo začíná znovu.

Některé mrakodrapy ještě stojí. Po minulém souboji monster už jsou ale dávno vylidněné. Všichni obyvatelé se poučili. My ale půjdeme proti proudu a vrhneme se právě do centra dění s novou malou krabičkou, která slouží jako rozšíření pro hru Vládce Tokya (King of Tokyo). Je to box kompatibilní s novou edicí hry a jeho autorem je samozřejmě designér Richard Garfield. Hra vychází pod záštitou společnosti IELLO, která nám jej poskytla k otestování na veletrhu Spiel 2017 v Essenu. Základní krabice je dostupná i v češtině zásluhou firmy REXhry.

king-of-tokyo-king-kong-03

Malá krabička je zepředu průhledná, abychom si mohli pořádně prohlédnout titulní postavu rozzlobeného Konga. Spolu s figurkou a plastovým stojánkem nechybí ani počítadlo životů a vítězných bodů v klasické podobě destičky se dvěma otočnými kolečky. Tady nás nemůže nic překvapit – hráči si prostě mohou vybrat novou postavu, která se na první pohled liší právě obrázkem.

Ale je jasné, že to není všechno. Kong má totiž také svoje karty evoluce, které už koncepcí známe z minulého rozšíření Halloween. Tentokrát je tu oboustranná karta krásky, která je propojená s jednou z karet evoluce. Pokud ji hráč v roli Konga má ve správnou chvíli v držení, může pak využívat její síly a používat jednu kostku navíc. Ale pouze do chvíle, než jej některý ze soupeřů zraní. Se zásahem dostane také pod svoji kontrolu lidskou ženu. Ostatním hráčům ale bonus nepřidává, pouze tak brání Kongovi tuto schopnost využívat.

king-of-tokyo-king-kong-01

To ale není ten hlavní prvek, který vás u této malé krabičky zaujme. Ukrývají se zde totiž také čtyři kartonové destičky, ze kterých hráči postaví dvě stavby – Tokyo Tower pro hru King of Tokyo a Empire State Building pro hru King of New York.

Hráči musí hodit čtyři nebo více jedniček a mohou si za to vzít první ze tří pater věže. To mu může kdykoliv ukradnout některý z protivníků, stačí, aby hodili stejnou sadu jedniček kdykoliv ve svém tahu. Ale aby si hráč mohl nárokovat část stavby, musí v tu chvíli být také ve středu města.

K čemu taková stavba je? Hráči v každém tahu přidává některé ikony, které si může připočítat ke svému hodu. A to je velkým bonusem, který může být rozhodující v mnoha situacích a bitvách.

king-of-tokyo-king-kong-04

Obsah krabičky obohacuje hru takovými drobečky a třešničkami, které ocení zkušení hráči. Ale právě tyto detaily mohou být okamžiky, kterých mohou tito hráči využít a zlomit tak partii ve svůj prospěch. Hra tím nijak netrpí z hlediska délky, složitosti či zvýšení vlivu náhody. Počet hráčů se tady projevuje hlavně, pokud si některý z hráčů vybere roli King Konga. V tu chvíli mu více protivníků může účinněji krást jeho nevěstu.

Zpracování nezklame ani v nejmenším. Jsou tu krásné velké kartonové stavby, ale především několik dalších ilustrací. Ty všechny zapadají do celkového dojmu kterékoliv ze dvou King her.

king-of-tokyo-king-kong-07

King Kong je skvělým společníkem. Podobně jako Wreck It Ralph, i on svými chlupatými pěstmi rád všechno rozmlátí. Hráči se do jeho kůže určitě rádi oblečou, aby si užili svoji oblíbenou hru zase trochu jinak. Nový Monster Pack je pouze drobným obohacením, ale krabička to nijak nezastírá a vlastníkům Vládců Tokya určitě udělá radost.

AutorRichard Garfield
IlustraceRégis Torres
VydavatelIELLO, Devir, Egmont Polska, GaGa Games, Hobby Japan, Origames
Herní doba0
Jazyková závislostUnplayable in another language
KategorieExpansion for Base-game
RozšířeníKing of New York, King of New York: Power Up!, King of Tokyo, King of Tokyo: Monster Box, King of Tokyo: Power Up!
RodinaGame: King of Tokyo
Alternativní názvyKing of Tokyo/New York: Serie Monstruos – King Kong, Potwory w Tokio: Nowy potwór – King Kong, Повелитель Токио: Набор монстра – Кинг-Конг, 新・キング・オブ・トーキョー:モンスターパック-キングコング

King of Tokyo: King Kong Monster Pack je malé rozšíření, které doplní jednu postavu, její nové dovednosti a také jedná nápadnici. O tu se mohou hráči přetahovat a Kongovi ji krást, aby neměl výhodu jedné kostky navíc. Největší novinkou ale zůstávají nové budovy, které monstra kradou ze středu města pro sebe, aby měli lepší kombinace kostek v tahu. King Kong Monster Pack je sice jen drobným přídavkem, ale i tak velmi solidním.

+ novinka v podobě budov
+ drobná vylepšení
+ tematické detaily