Recenze: King of Tokyo Halloween – monstra svátky neslaví

king-of-tokyo-halloween-10

Sousední město leží v ruinách. Než se podařilo splašená monstra zkrotit, většina mrakodrapů a domů byla srovnaná se zemí. Poslouchali jsme dunění a zvuky boje s neklidem v srdci, protože celá bitva byla od nás vzdálená jen několik kilometrů. Kde se ta monstra vzala? A zaútočí znovu? Ale dnes je Halloween. Dnes bude náš svět plný monster, která jsou ale kompletně neškodná. Dnes se přece nemůže nic stát. Nebo ano?

Odpověď na tuhle otázku určitě všichni znáte. Monstra využijí právě dne, kdy na sobě všichni lidé mají převleky a pokusí se znovu zaútočit. Tentokrát jim s tím pomůže rozšíření Halloween, které dodává populární hře King of Tokyo nové prvky. Designérem této novinky zůstává Richard Garfield a za její vydání je i nadále zodpovědná francouzská firmy IELLO. Jedná se o krabičku, kterou se nám podařilo získat k recenzi na veletrh Spiel 2017 v Essenu. Určitě je také dobré připomenout, že základní hra vyšla v češtině jako Vládce Tokya díky firmě REXhry a to i v nové přepracované edici se kterou je toto rozšíření nově kompatibilní. Ilustrace k rozšíření připravil Régis Torres.

king-of-tokyo-halloween-03

Na víku malé krabičky vidíme jednu z hlavních postav – Tykváka. Uvnitř najdou hráči krátký list pravidel a dva nové hrdiny s destruktivními sklony – zmiňovaného Tykváka (Pumpkin Jack) a pak strašáka (Boogie Woogie). K nim patří kartonové figurky (se stojánky) a samozřejmě také ukazatelé životů a vítězných bodů. Na dně se ale schovávají také dva balíčky karet (vylepšení a kostýmy) a nechybí ani šest speciálních Halloweenových kostek v oranžové barvě.

Samotná partie Vládce Tokya je opravdu jednoduchá. Jedno monstrum stojí uprostřed města a šíří kolem sebe destrukci. Za každé kolo, které tam vydrží, dostává body. Na periferii města ale stojí další zájemci o likvidací domů a lidských životů. Hráči v okolí města hází kostkami za svoje monstrum a mohou útočit na soupeře uprostřed, sbírat kostičky energie, nakupovat za ně karty nebo střádat vítězné body. Účastníkům tak postupně ubývají srdíčka na jedné stupnici a přibývají hvězdičky bodů na druhé. Ten, kdo jako první získá potřebný počet bodů, se stává vítězem.

king-of-tokyo-halloween-01

Na základním konceptu se samozřejmě nic nemění. Do nabídky monster se přitoulají dvě nová, které si hráč může bez jakýchkoliv dalších změn nebo závazků vybrat. Ilustrace na nich jsou famózní, jako vždy u této hry.

Potěší samozřejmě i šestnáct nových karet evoluce, které lze nakupovat a vylepšovat tak své monstrum v průběhu destrukce. Tyto karty jsou veřejné a společné. Jejich cena je jasně udávaná v kostičkách energie. Dávají monstrům nové schopnosti, které jim zvýší schopnost léčení nebo s nimi naopak naroste zranění soupeřům. Hráči se mohou ale také zásluhou astronauta radovat z vítězství o tři body dřív (17 proti klasickým 20). Karty jsou zajímavé a na svých ilustracích mají jednotlivé převleky.

king-of-tokyo-halloween-06

První opravdovou novinkou jsou ale kostýmy. Každý z hráčů dostane svoji sadu kostýmů, ze kterých si nalosuje do začátku dva. Může si z nich ale vybrat pouze jeden, který si ponechá. Takový převlek dává svému majiteli speciální schopnosti po celou dobu partie. Současně ale nejsou tyto karty úplně v bezpečí, protože si je mohou hráči ukrást. Potřebují k tomu ale hodit trojici tlapek na kostkách. Některé z nich si mohou dokonce soupeři darovat, a tak si škodit.

Nové kostýmy s sebou přináší spoustu zábavy. Každé nové schopnosti pro monstra jsou vítaným prvkem. Hra je čistě náhodná, takže nezávisí na tom, kolik dalšího štěstí a smůly autor do krabice přihodí. Tohle prostě nemůže ovlivnit dojem negativně. Obě nově postavy jsou super. Navíc celkový dojem dotváří skvěle nová sada kostek, které zde je pouze z tematických důvodů. Neliší se totiž nijak obsahem od kostek za základní krabice.

king-of-tokyo-halloween-08

Tahle malá krabička jménem King of Tokyo: Halloween nakonec nabízí překvapivě hodně. Nové karty, nové komponenty na efekt, ale především dva nové hrdiny. A oba jsou svým vzhledem opravdu lákaví a najdou si své spokojené majitele. Pokud byste chtěli udělat nějaké malé rozšíření ke hře, které udělá hráčům radost, pak to o moc lépe udělat nejde.

AutorRichard Garfield
IlustraceRégis Torres
VydavatelIELLO, Devir, Egmont Polska, GaGa Games, Galápagos Jogos, Heidelberger Spieleverlag, Hobby Japan, HomoLudicus, Lex Games, uplay.it edizioni
(11 voters)
KategorieExpansion for Base-game, Dice, Fighting, Movies / TV / Radio theme, Science Fiction
MechanismyDice Rolling, Open Drafting, Player Elimination, Push Your Luck, Take That, Variable Player Powers
RozšířeníKing of Tokyo
RodinaCities: Tokyo (Japan), Continents: Asia, Country: Japan, Digital Implementations: Board Game Arena, Game: King of Tokyo, Holidays: Halloween, Theme: Kaiju
Alternativní názvyPotwory w Tokio: Halloween, Regele din Tokyo: Halloween, Повелитель Токио: Хэллоуин, キング・オブ・トーキョー ハロウィン南瓜の大決闘

King of Tokyo: Halloween je rozšíření v malé krabičce, které toho ale přes své rozměry nabízí docela dost. Především to jsou nové karty a to nejen do stávajícího balíčku evoluce, ale také nové kostýmy. Vše je krásně laděné do tématu strašidelného svátku a obsah jednoduše umí udělat radost všem majitelům této hry. King of Tokyo: Halloween je výborné rozšíření.

+ stále parádní grafika
+ nové kostky jen tak na efekt
+ zvyšuje variabilitu