Recenze: My little Pony Shuffle – poníci karbaníci

shuffle-my-little-pony-01

Svět poníků je bezstarostný. Pobíhají před duhou, za duhou a kolem ní, smějí se a jsou spokojení. Vlastně se zdá, že ani nic nepotřebují, jenže naštěstí se vždycky najde nějaká ta zábava, u které se dá trochu zahopsat. Tentokrát se celé dobrodružství bude točit kolem rozlomených diamantů. Ale jejich složení tentokrát není v silách malých kopytníků a volají na pomoc hráče.

V karetní hře Shuffle: My Little Pony je možné všechno. I to, že se vlastně nikomu nic nestane. Balíček s hrou přichází od firmy Hasbro a řadí se do karetní řady dalších Shuffle her (Hádej kdo? – recenze). V češtině si ji pak můžeme zahrát zásluhou firmy DinoToys.

Právě ona přináší malou plastovou krabičku na náš trh. Tenhle fialový šuplík je obalen kartonovou stužkou, která představuje dvojici poníků. Až pod tímto papírem najdeme samotnou přihrádku, kterou lze otevřít jako skříňku a vstoupit dovnitř.

Tam už světu vládnou jen poníci a jejich 55 čtvercových karet. Většina z nich (46) má na sobě obrázky drahokamů a to na většině ze svých čtyř stran. Pokaždé to ale může být cenný kámen jiné barvy, na což budou muset hráči dávat dobrý pozor. Do padesátky karty doplňují samotní poníci, jejichž karty jsou vždy věnovány právě jednomu drahému kameni. Za zmínku pak stojí už jen tři startovní karty a samozřejmě složená pravidla.

shuffle-my-little-pony-05

Na začátku partie si každý z účastníků musí vybrat dva poníky, tedy vlastně jejich karty. Ze zbývajícího balíčku je třeba vytřídit trojici startovních karet. Jednu z nich (náhodnou) položí hráči do středu stolu a tím vlastně zahájí hru.

Jakmile se hráč dostane k tahu, vezme si horní kartu z dobírací hromádky a podívá se na obrázek. Může ji přiložit k libovolné jiné kartě na stole (na začátku tedy pouze k té jedné počáteční) a to vždy tak, aby se spojením stran zacelil jeden z barevných drahokamů. Zahraná karta pak musí souhlasit na všech stranách, kde se dotýká nějakých jiných karet.

V první řadě hledá vhodné místo tak, aby vytvořil drahokam, který sbírá on sám. Pokud to ale není možné, kartu přesto musí přiložit a pomoci tak některému z dalších hráčů. Tomu tím udělá radost, ale žádný jiný efekt z toho neplyne. Hráči tak postupně přikládají kartu za kartou až do chvíle, kdy už není další k dispozici. V tuto chvíli si všichni účastníci spočítají svoje nastřádané body. Za obyčejný drahokam to je pouze jeden bod, ale za pozici s princeznou hned dva nebo dokonce čtyři. Kamarád poníků s nejvyšším ziskem se stává vítězem.

shuffle-my-little-pony-06

My little Pony je karetní hra pro ty nejmenší. Hráči v ní ovlivňují přikládání karet do společné mřížky, ale ve výsledku toho nemají pod kontrolou tolik, jak by se zdálo. Většina karet nakonec svoje sousedy po stranách získá a body tak k hráči přitečou tak či tak. Samozřejmě se obdélník rozrůstá pouze do některých stran, takže mnoho karet skončí partii na jeho okraji. To jsou také jediní sirotci, kteří nepřináší body všem.

Tento nedostatek ale nevadí, pokud se do hry pustí už pětileté děti. Ty by současně mohly být fanoušky seriálu, protože právě takové malé hráče to baví nejvíc. Bohužel tak i tak je skládání diamantů brzy omrzí. Naštěstí patnáctiminutová herní doba je tak akorát, aby se ke hře i tak vraceli.

Hráči se samozřejmě snaží bojovat za svoje barvy, ale čas od času prostě musí zahrát ve prospěch někoho jiného. Tady pak nastává skutečné rozhodování, protože se vyplatí pomoci především tomu, kdo na tom není zrovna nejlépe a nemůže tak hráče ohrozit.

shuffle-my-little-pony-13

Ale to ještě ohledně My Little pony Shuffle není všechno, protože kromě fyzické krabičky plné karet dostanou děti s hrou také možnost stáhnout si doprovodnou aplikaci do svého mobilního telefonu. Ten musí podporovat iOS nebo Android a nabízí rozšíření zábavy. V té se hráči naučí zásluhou českého videoprůvodce, jak skládání diamantů hrát. Nepotřebují tak k naučení ani rodiče.

Malá krabička Shuffle My Little Pony není nijak extrémně úspěšnou či skvělou hrou. Hodí se především ve chvíli, kdy chcete nechat dětem trochu volnosti, aby se ji mohly naučit samy. Navíc má jednoduchou hratelnost, jejíž výsledek ale nelze příliš ovlivnit. Pro malé děti je ale stále funkční, ačkoliv na trhu jsou jistě i lepší hry.

Shuffle: My Little Pony je jednoduchá hra pro ty nejmenší. Nabízí přikládání karet, kterým vznikají barevné drahokamy. Děti to baví především, pokud jsou fanoušky seriálu a to ideálně ve věku pěti let. Díky interaktivní aplikaci se mohou hru naučit i samy. Partie jsou rychlé, což je dobře, protože výsledek vlastně nelze příliš ovlivnit. Shuffle: My Little Pony je pokusem o pěknou dětskou hru, která zůstává průměrná.

+ dětské téma
+ aplikace s návodem
+ děti se mohou hru naučit samy