Recenze: World of Fun Board Game – Disney Pixar Edition

world-of-fun-brainbox-pixar-edition-18

Všichni hrdinové se setkávají ve Světě zábavy. Místě mezi světy, které ještě před nedávnem nemělo žádné jméno. Jenže když se tu potkali Sully, Woody a Nemo, dohromady vymysleli právě název Svět zábavy. Je to místo, kde se mohou vymanit z pravidel svého domovského prostředí a jen tak si užívat a bavit se. Nemusí poslouchat rodiče, přátele ani šéfy. Všichni jsou tu jen a jen sami pro sebe.

A hráči se k nim v tomto světě mohou připojit v deskové hře World of Fun Board Game Disney Pixar Edition, která vychází od společnosti The Green Board Game Co a řadí se jednoduše do populární řady BrainBox her. Tahle nová ale zatím ještě nedorazila do češtiny, i když se třeba od firmy Albi novinky časem dočkáme (žádné oficiální potvrzení ale neexistuje!). To nám ale nebrání si zahrát v originálním anglickém jazyce, a to v distribuci Esdevium Games.

Z víka na hráče kouká několik populárních hrdinů, ať už je to Woody nebo Blesk McQueen. Uvnitř se nachází čtvercový herní plán, který je pokrytý spoustou barevných čtverečků. Pod ní se ukrývají přesýpací hodiny, kostka i figurky. Ale hlavní komponentou jdou čtvercové destičky, které na přední straně obsahují ilustraci a na zadní šestici očíslovaných otázek. Jsou barvou rozdělené na všech šest světů, kterým se hra věnuje: Auta, Příběh hraček, Coco, Hledá se Nemo (Dory), Úžasňákovi a Příšerky s. r. o.

world-of-fun-brainbox-pixar-edition-05

Partie je připravena jednoduše vyložením herního plánu a rozložením kartiček podle jejich barvy. Jednotliví hráči si každý vyberou jednu figurku a postaví ji na startovní políčko. To mají všichni společné a leží ve středu plánu.

Hráči se střídají na tahu, na jehož úvod vždy hodí kostkou. Výsledná hodnota je počet kroků, které má hráčova figurka po plánu udělat, a to v libovolném směru. Při tom může klidně i zatáčet. Pokud pak ukončí svůj pohyb na některé z barevných čtverečků (což jsou prakticky všechny), vezme si destičku odpovídající barvy a může začít studovat její obrázek. Soupeři pak v tu samou chvíli otočí přesýpací hodiny a začnou svému soupeři měřit krátký čas.

Jakmile písek v hodinách uteče, kartičku musí odevzdat některému z protivníků a už si obrázek neprohlížet. Místo toho hodí kostkou, jejíž číslice určí, jakou otázku hráč na tahu dostane. Pokusí se na tuto otázku odpovědět správně, ostatní jeho snažení zkontrolují. Pokud má pravdu, dostane za odměnu destičku, jinak se nic nestane a dostane se k tahu další v pořadí.

world-of-fun-brainbox-pixar-edition-07

Úkolem hráčů je jednoduše v rámci svého pohybu a odpovídání posbírat jako odměny rovnou po jedné destičce od každé barvy. Ten z účastníků, komu se to jako prvnímu podaří, se stává vítězem celé partie.

Hra World of Fun tedy svým pojetím nejenže navazuje na klasické krychličky BrainBox, ale především na velkou deskovou hru z tohoto světa, kterou už v češtině najdete pod názvem V kostce! Desková hra. World of Fun a především mechanismus BrainBox se tedy spojil s jedním z nejvděčnějších témat, které si lze pro rodinnou a dětskou hru vybrat – pohádky studia Pixar.

world-of-fun-brainbox-pixar-edition-08

Obrázky jsou zdánlivě jednoduché, ale i tak umí otázky docela překvapit a potrápit. Za těch deset vteřin, které hráč dostane na pořádné prohlédnutí destičky, není jednoduché postřehnout všechno. To proto, že kartičky jsou samozřejmě bohaté a navíc obsahují text.

A tady právě do hry vstupuje omezení. Nejenže děti musí umět číst, ale samozřejmě by musely umět ještě k tomu anglicky. Z toho je jasné, že v původním znění je tato hra na českém trhu dost bezzubá. Když už účastníci zvládnou všechny tyto čtenářské a jazykové předpoklady, řada z nich už ztratí zájem v animované filmy studia Disney. Naštěstí ne všichni. Mezi námi je řada dospělých, kteří jen tak snadno nevyrostou a rádi koukají na pohádky. A ti si tuto novinku užijí skvěle.

world-of-fun-brainbox-pixar-edition-15

Je pak jasné, že bez dobré pozorovací schopnosti a paměti se hráči prostě neobejdou. Otázky se totiž ptají nejen na ty očividné věci, jako barvu oblečení, počet postav, přítomnost nějakých objektů, ale třeba i jejich vzájemné vztahy či vzdálenosti.

Pro děti hra představuje další šanci, jak strávit čas se svými oblíbenými hrdiny. Vedle absolutních klasik, které mají vždy více než jeden díl pak překvapuje Coco. Spíš bychom čekali pecku V hlavě nebo třeba Vzhůru do oblak.

world-of-fun-brainbox-pixar-edition-16

World of Fun Board Game Disney Pixar Edition sází na jistotu již existující série. Časový tlak při hledání všech důležitých prvků je základem všeho. Zpracování není co vytknout, protože hra dostala do vínku parádní obrázky a scény z populárních filmů. World of Fun Board Game Disney Pixar Edition je výborná rodinná hra pro všechny, kdo mají rádi kreslené pohádky (a nevadí jim angličtina).

World of Fun Board Game Disney Pixar Edition má dlouhý název, ale to proto, že vychází z jiné hry a pouze k ní připojuje téma. Takové, kterým nikoho nezaskočí, protože filmy studia Pixar má rád snad každý. A tak je těžké odmítnout šanci vstoupit znovu do těchto fantastických světů. Hra je o všímavosti a pamatování, protože na zadní straně se ukrývají otázky na obsah obrázků. World of Fun Board Game Disney Pixar Edition je výbornou rodinnou hrou, pokud vám nevadí angličtina.

+ téma pohádek Pixar
+ dostatek dění na obrázcích
+ výzva pamatování