Recenze: Hra do auta s Elektronickou tužkou aneb Kouzelné čtení za volantem

hra-do-auta-01

Dnes se prakticky nikdo neobejde bez automobilu a čas od času nás čeká dlouhá cesta. Ať už na prodloužený víkend, k moři nebo třeba jen na návštěvu za rodinou. A když s sebou musíte vzít na cesty malé děti, určitě znáte jejich neustálé dotazy a nevrlost. Cesta vůbec neubíhá a venku to vypadá všechno stejně.

Neexistuje lepší způsob, než je zabavit nějakou hrou. A tady se vyloženě nabízí nová krabice z řady Kouzelné čtení, kterou si pro nás připravila společnost Albi. Jmenuje se Hra do auta a budete k ní potřebovat Elektronickou tužku Albi. Jedná se o novou krabici, která vyšla ve spolupráci s Českým rozhlasem, a kompletní texty namluvil Vojtěch Hájek.

Základ pro hru se ukrývá v překvapivě velké krabici s volantem a silnicí na víku. Uvnitř na hráče čekají pravidla, ale především oranžový pytlík plný dobrot. Není to nic jiného než trojice volantů s tachometrem a spoustou ikon kolem dokola. Protože se jedná o nový přírůstek do rodiny, musí rodiče dětem nejdříve stáhnout z oficiální adresy http://kouzelnecteni.cz zvukový soubor a nahrát jej podle návodu do tužky. Většině vlastníků elektronické tužky již tento postup dávno není cizí. K tomu se ale váže ještě jedna technická připomínka, protože tužka vyžaduje aktualizaci svého vlastního softwaru. Jinak vám hra nemusí vůbec fungovat.

hra-do-auta-04

Po vybalení ještě rodiče pomohou dětem s připevněním ručičky k tachometru. Teprve poté je vše připraveno. Na cestu si obvykle děti hru vezmou právě v transportním textilním sáčku. Ke všemu tomu soupeření stačí už jen tužka, u které tentokrát nevadí, že bude její zvuk nahlas. Naopak to bude potřeba, aby překřičela zvuk motoru.

Všechno po zapnutí tužky nastartují dotykem zeleného tlačítka uprostřed. Na zadní straně každého ze tří volantů najdou hráči tucet obrázků značek. Tady si mohu děti natrénovat jednotlivé značky a zopakovat si jejich významy. To se jim bude hodit ve chvíli, kdy se dotknou políčka s jedničkou či dvojkou na spodní části volantu. Ta spustí kvíz, ve kterém tužka náhodně vybírá z tuctu značek a je na hráči, aby se dotknul správné značky. Není možné porovnávat síly, protože je to vždy řada úkolů pro jednoho.

hra-do-auta-07

Na každém volantu jsou značky jiné. To dohromady znamená šestatřicet značek, mezi kterými jsou informační, příkazové i zákazové. Děti určitě takovou formu dopravní výchovy přivítají.

Přední strana volantu je ale mnohem zajímavější. V horní části kolem tachometru vede řada ikonek s notami, které dětem přehrají nějakou veselou píseň s dopravní tématikou. O kousek níž je připevněná ručička, která by zde neměla žádnou funkci, pokud by nebylo dvou červených otazníků ve spodní části. Ty totiž konečně spouští vědomostní hru, ve které lze soupeřit i ve více hráčích.

Všichni mají jednoduchý úkol. Nasbírat jako první sto dvacet bodů. Ten, komu se to z hodnocení jednotlivých odpovědí podaří jako prvnímu, se může radovat. Ale tiše, aby příliš nerušil řidiče, protože jsou pořád uvnitř kabiny jedoucího auta.

hra-do-auta-06

Každé dotknutí na otazník znamená jednu otázku. Na výběr pak mají děti dvě obtížnosti – zelenou a oranžovou. Ke každému otazníku ale patří také symbol vykřičníku. Po přečtení otázky a pokusu o správnou odpověď je právě toto místo, které rozřeší případné nejistoty a neshody. Průvodce totiž prozradí dětem tu správnou odpověď, ale také počet získaných bodů. O takový úsek si může hráč posunout svoji ručičku na tachometru sahající od nuly až právě po těch cílových sto dvacet.

A to je vlastně všechno, co si pro hráče autoři v této krabici připravili. Není toho málo, ale ani nějak extrémně moc. Jak slibuje krabice, je tu celkem přes osm set písniček, textů a dalších frází namluvených mužským a ženským hlasem.  Na cesty do auta je to ale i tak skvělý společník, protože právě tam není pro děti nikdy dost zajímavé zábavy, jak jim cestování zkrátit.

Hra do auta je zábava s chytrou tužkou. Stačí se dotknout na správných místech a hráči si mohou testovat znalosti značek nebo porovnat svoje znalosti v obecných znalostech. Ty se samozřejmě také trochu točí kolem dopravy. To všechno je směřované samozřejmě na ty nejmenší děti, které tyto základní znalosti potřebují. Hra do auta je ale v první řadě zabaví a o to jde v autě v první řadě.

+ možnost soupeření
+ krátí dětem cestu v autě
+ trénuje dopravní značky