Recenze: Rhino Hero Active Kids – létající nosorožec

rhino-hero-active-kids-11

Není jednoduché ochraňovat celé město a to dokonce, i když umíte létat. Obzvlášť, když zlomyslné opice vyšplhají na střechu mrakodrapu a začnou na kolemjdoucí házet balónky naplněné nevoňavou tekutinou. Ještě, že máte velkou kápi, která všechny ochrání!

A proč si z toho rovnou neudělat i takovou malou soutěž? Přesně to navrhuje dvojice autorů Steven Strumpf, Scott Frisco, kteří si pro všechny aktivní děti připravili akční hru s názvem Rhino Hero. Nejedná se o shodu jmen, v hlavní roli tu opět bude neohrožený jednorožec, ale tentokrát nebudete stavět žádné mrakodrapy. Celé dobrodružství se odehrává pod záštitou společnosti HABA a krabička vyšla v roce 2017.

rhino-hero-active-kids-02

Malá žlutá krabička láká všechny malé hrdiny na obrázek nosorožce, kterého už všichni známe. Uvnitř najdeme právě skupinku čtyř hrdinů s touhou zachránit svět. Jejich velké postavičky jsou dvoudílné a vypadají trochu jako letadla a dostanou do vínku také průhledný stojánek. Mají tělo, do kterého se zasune výřezem druhá část a tím vytvoří hráči superhrdinu s pláštěnkou. Každý na ní má šestici kulatých otvorů. A tady přichází řada na barevné kuličky představující balónky házené opicemi. Ale zatímco hrdiny si hráči rozeberou a dostanou k nim malý žeton základny, kuličky vytvoří společnou zásobu ve středu stolu, stejně jako kostky.

V každém kole se jeden hráč stane opravdovým hrdinou. Ostatní soupeři si rozeberou všechny kostky. Někdo může mít víc a někdo míň, to vůbec nevadí. Společnými silami pak soupeři odpočítají start jeho letu a všechno může začít. Hráč začíná svůj tah s prstem na žetonu základny a jeho úkolem je oběhnout co nejrychleji stůl a zase vrátit prst zpět. Protivníci mezitím hází kostkami a snaží se na všech třech naházet symboly BOOM. Ten je pouze na jedné ze šesti stěn každé kostky. Pokud se to hráčům podaří, let hrdiny byl neúspěšný. Jen pokud přistane včas, může si za odměnu vzít jednu kuličku a položit ji na plášť.

rhino-hero-active-kids-01

Na začátku je všechno jednoduché. Jenže jak přibývá kuliček na plášti, let se stává výrazně obtížnějším. Hráč totiž musí současně utíkat kolem stolu tak, aby žádná nespadla. Pokud už k tomu dojde, musí ji sebrat, vrátit na plášť a teprve poté může v letu pokračovat. Hráči se v roli superhrdiny střídají, létají, hází kostkami a všichni se snaží být tím prvním, kdo nasbírá plášť plný kuliček. Právě tento hráč s šesti balónky se stává vítězem.

Rhino Hero Active Kids je bláznivá hra, ve které budou děti pobíhat kolem stolu. Jenže to není všechno o rychlosti, protože současně potřebují také šikovné ruce. Kuličky nejsou zrovna poslušné, a pokud hrdina „letí“ našikmo, mají tendenci padat na zem. A to stojí drahocenné vteřiny a obvykle znamená neúspěšný pokus o let.

rhino-hero-active-kids-07

Rychlost, jakou musí hráč běžet okolo stolu k úspěchu je pokaždé jiná. Záleží na štěstí, jaké mají jeho soupeři s házením kostkami. Právě tím je vždy daná nejistota a fakt, že hráči prostě čas od času neuspějí, ať jsou jakkoliv rychlí. A z toho pak pramení napětí.

Dětem se pobíhání kolem stolu opravdu líbí. Je to hra, která je současně zapojí i do pohybu a nebudou pouze sedět u stolu. Současně ale mohou soupeřit, což je pro ně velký bonus. Ačkoliv je pravděpodobné, že rodiče s nimi hrát nebudou chtít. Běhání asi nebude ta pravá zábava, které by se chtěli oddávat.

rhino-hero-active-kids-10

Na počtu hráčů nezáleží. Buď hází každý jednou kostkou, nebo dostane jeden z účastníků kostek více. Zážitek je pokaždé stejný. Pouze té legrace a smíchu je více ve vyšším počtu, protože Rhino Hero Active Kids má blízko k nějaké party hře. Hlavní je ale zábava a tu tady dostanou vaše děti plnými doušky. Proto rádi tuto jednoduchou hru doporučujeme.

AutorScott Frisco, Trio Kreativ, Steven Strumpf
IlustraceThies Schwarz
VydavatelHABA
Herní doba15
Minimální věk5 and up
KategorieAction / Dexterity, Children's Game, Dice
MechanismyDice Rolling
RodinaSeries: Active Kids (HABA), Theme: Anthropomorphic Animals

Rhino Hero Active Kids je běhavá hra, ve které jde hlavně o to být první v závodu proti kostkám. Pouze tak můžete získat kuličku na kápi svého hrdiny. Tím si ale současně děláte další okruhy složitějšími, protože při letu s figurkou mohou kuličky spadnout. Hráči všichni bojují společně, jeden závodí a další hází kostkou symboly. Partie je rychlá a nepřesáhne deset minut. Rhino Hero Active Kids je příjemným způsobem pro vaše děti, jak si aktivně zasoutěžit.

+ koncept Active Kids
+ trénuje šikovnost
+ napětí každé kolo