Recenze: Logic Cards – přemýšlivé karty

logic-cards-13

Nikdy jsem nepřišel na to, proč si lidé tak rádi namáhají hlavu. Koukám na ně vždycky ze svého pelíšku, jak se úporně snaží vzpomenout na pátou číslici za čárkou z konstanty pí nebo se snaží dokázat, že umí v řadě čísel a obrázků najít pravidelnost. A pak svoje úspěchy sdílí na Facebooku. Ja mám jiné starosti. Počítám jen blechy v kožichu, i když bych s trochou snahy mohla dokázat teorii strun. Ale proč bych to dělala?

A přesto se hráči určitě nenechají jen tak odradit od řešení různých úkolů, ať si zrzavá kočka myslí, co chce. Pro všechny logiky chtivé hráče si připravila společnost Brain Games čtyři krabičky plné lahodných úkolů. Pod všemi je podepsaný stejný autor – Kristaps Auzáns, o grafiku se postaral Reinis Petersons a na krabičce je uveden rok 2014. Z Pobaltí si k nám zatím z produkce stejné společnosti našla cestu pouze hra s tučňáky, Ice Cool, kterou vydal MindOK.

Všechny krabičky jsou malinkaté a každá se prodává samostatně. Ale i když na první pohled vypadají velmi podobně, ve skutečnosti jsou úplně jiné. Všechno začneme s tím nejjednodušším, zeleným boxem. Stejně jako ostatní krabičky, i tahle obsahuje přes padesát karet a na každé z nich jeden záludný úkol. S kartami je uvnitř už pouze složený list pravidel, který hráčům může objasnit případné nesrovnalosti a nejasnosti v zadáních.

logic-cards-06

Na kartách jsou odlišené tři různé obtížnosti označené jednou, dvěma nebo třemi žárovkami. Úkoly jsou navíc postupně očíslované, aby řešitelé měli lepší přehled a mohli postupovat od nejjednoduššího k těm nejtěžším zadáním.

V boxu najdete samozřejmě i řešení. Ty jsou natištěná na zadní straně pravidel a jednotlivé výsledky jsou očíslované až do čísla 53 a tedy pro všechny dostupné karty. Úkoly v této dětské verzi nejsou přehnaně obtížné a odpovídají doporučenému věku od šesti let. Většinou jde o jednoduché kombinování nebo počty, nic náročného. S postupem se ale zvyšuje i obtížnost.

Ale tam, kde nejsou karty z dětské verze ani u číslice padesát opravdovou výzvou nastupuje čas otevřít jednu z dvojice modré a žluté krabičky. Ty jsou obě doporučené až od dvanácti let a nabízí volné úkoly – znovu po třiapadesáti kusech. Všechno to začne jednoduchou řadou čísel, ale už u karty s číslem devět přituhuje. Hráči musí počítat, kombinovat a hledat vzorce. Někdy budou pracovat s obrázky karet, ale nejčastěji budou jejich parťáky číslice. Mezi těžšími úlohami nechybí ani písmenka a nějaké podivné rovnice.

logic-cards-08

Karty mají nyní až pět úrovní obtížnosti. A ty se čtyřmi nebo pěti žárovkami dají řešitelům opravdu pořádně zabrat. To vše platí i pro balíček žlutý (dosud jsme mluvili konkrétně o jeho modrém bráškovi).

Poslední krabička v sérii má fialovou barvu a není jen tak obyčejná. Na hráče totiž tentokrát čekají úkoly se sirkami. Budou je přemisťovat a snažit se splnit zadání. Na rozdíl od ostatních sad karet je tentokrát v pravém horním rohu uvedený počet povolených pohybů. Tady trochu krabička ztrácí ve variabilitě, protože jde pořád o to stejné dokola.

Protože je každá karta jiná a stejně tak úkol, tak některá zadání nejsou (ani s pomocí pravidel) na první pohled jasná. Hráči musí přemýšlet, co se po nich chce místo toho, aby se mohli v klidu soustředit na hledání odpovědi. To je zásadní problém, který se sadou Logic Cards máme. V každé krabičce se taková karta našla.

logic-cards-07

Atraktivitu celé hry zvyšuje aplikace pro iOS a Android. Pochopitelně nic nestojí, má zhruba 40 megabajtů, ale co je mnohem důležitější – je k dispozici v češtině! K tomu je ale potřeba stáhnout ještě samotné balíčky, jejichž velikost se nám nepodařilo zjistit.

Proč byste si tedy tuto aplikaci měli vůbec stahovat? Určitě to není špatný nápad. Není to totiž jen tak ledajaké rozšíření, které by jen slepě a hloupě ukázalo obrázky správných odpovědí. Tenhle program nabízí rozšířenou realitu. Po spuštění fotoaparátu hráči uvidí svoji skutečnou kartu „nascanovanou“ do telefonu. Objekty na ní se budou animovat směrem k nápovědám a postupně také k řešení. Vypadá to naprosto nádherně a tento zážitek je jedním z důvodů, proč byste svým dětem měli tuto karetku pořídit (pokud ji v ČR seženete).

logic-cards-01

Všechny krabičky úkolů spojují kompaktní rozměry. Díky tomu je možné zastrčit několik karet do kabelky a vzít si hádanky na cesty. V tomto pohledu jsou Logic Cards skvělými společníky.

Logic Cards je zajímavou sérií, která má za úkol prověřit mozkové závity hráčů. Není možné v nich soupeřit, snad jen si hledání řešení měřit na stopkách a porovnávat. To ale není základním cílem, protože všechno to je čistě o hledání odpovědí. Doplnění správného čísla nebo symbolu na místo otazníku je výzva, kterou logicky zaměření hráči určitě rádi přijmou. A celkový dojem ze hry vylepšuje doplňková aplikace.

Recenze: Logic Cards – přemýšlivé karty
Logic Cards je kvalitní sérií naplněnou logickými hádankami. Co karta, to jeden úkol pro hráče. Řešení často není úplně jasné, ale všechno se můžete naučit na základní krabičce pro děti. Navíc bohužel občas hráči neví, co přesně se od řešení očekává. Narůstající obtížnost prověří i zkušené řešitele a všechno doplňuje výborná mobilní aplikace s rozšířenou realitou. Ta přenese karty na displej a ony tam ožijí. Logic Cards je zajímavým počinem, který je částečně v češtině a budete u obsahu pořádně přemýšlet.

+ čtyři zajímavé krabičky se spoustou úkolů
+ aplikace rozšířené reality
+ i pro děti